lunes, 13 de septiembre de 2010

SÚPER CAP DE SETMANA AL TOURMALET

TITULAR!!: l'Oscar s'ha pujat el Tourmalet!!!!!!!!!!!!!. Després de 2 hores de patiment amb unes rampes del 10 i 12% per les quals no tinc cames encara (20 dies sense tocar la bici) he aconseguit arribar fins dalt. Paga la pena veure les fotos que penjarem (moltes i boníssimes) gràcies a en Marc Torrubiano que ens ha fet de cotxe de suport i fotògraf.
La cosa va començas divendres amb el súper viatge de 6 hores cap a Agos vidalos (el poble on ens hi estàvem a 22 km. de Luz st.Sauver (inici dels 2 ports planejats). El càmping Soleil du Pibeste molt recomenable, amb bungalows de 4 a menys de 50€ la nit els 4!!.
la partida la formàvem. El boss, Joan canaleta, edu Figueras, Edu Ribot, Jordi de st.Grau, Quim Esparreguera, Oscar ramos, i el supporter Marc "Turru".
Dissabte matí cap a Gavarnie, que te el salt d'aigua més gran d'Europa. Amb bon ritmet de sortida cap a Luz st.sauver i problemes per seguir als portets que esquitxen la ruta pel Boss. Els forts apreten i ens esperen al poble. Després cap a Gedre i jo veig que faré nosa (noto el paron de 20 dies). A gedre (37.5km.) decideixo que demà haig de pujar el Tourmalet i pujo a la furgo "escombra". Desconeixia que faltàven 7.5km per a Gavarnie, sino hagués seguit. A gavarnie ens trovem tots menys en Ribot (que és el planificador de la ruta). I pensem que és el final. fem les fotos de rigor i 20min. després ens adonem que hi ha un altre carretera que puja més. Tots menys jo i en Ribot (perdut) comencen a pujar. Ressulta ser el duríssim col du Botcharo, que en 11 km puja 1000m fins a 2114m. En Ribot que ho sabia ha començat 15 min. abants i va per endevant. ja al segon km. la rampa del 11 fà 800m. i cadascun va a la seva. Nosaltres ens avancem fins l'Edu (sorprés de trobar-nos enrera) i parem a fer fotos amb Marmotes incloses (rares de veure). Poc a poc el "iaio" Esparreguera va deixant a l'Oscar Ramos, que al seu temps dèixa a en Canaleta i més enrera un desentrenat Figueras pateix. En Jordi de st.Grau, amb un 39/24 ja fà prou de no aturar-se i va pujant a propet. La bici té 20 anys amb 7 pinyons i més de 10kg.!!.
A meitat de port en canalet fa "pum" i s'atura grogui. En Figueras el veu i s'atura amb ell. En Jordi ni s'ho creu quan els passa i es posa tercer virtual. A dalt arriben En Ribot, que ha administrat els 15 min. d'avantatge i que ha pujat súper bé per portar 9 mesos fent carretera, a menys d' 1 min. l'Esparreguera amb l'Oscar Ramos a 1 min. seu. A 10 min. arriba en Jordi i després d'una estoneta en Figueras i mort però seguint en bici en Canaleta.
El col de Boucharo és un dels llocs més macos que he vist a la meva vida. Es veu el Monte Perdido, Taillon, Brecha de Roland, Cerro, Torre, Cilindre de Marboré,... Tots els 3mils d'Ordesa!!. La vall final és espectacular, i poca gent pujant (és duríssim).
Després descens cap a Gedre a dinar (el hippie treu les armes de descens i els anniquil.la a tots baixant amb la bici de 20 anys). Espectacular. Tornada cap al càmping i relax. Piscina freda per les cametes, pasta ia sobar a les 10.30!!!.
Tourmalet:
El boss decideix donat la manca d'entreno pujar en furga fina a luz st.Sauver i atacar el tourmalet sense els 22km. d'aproximació. Sortim a les 8.15 ells en bici i en Turru i jo en furga. arribem a Luz st.Sauver. i després de 10 min. de donar voltetes a 6 graus en culotte curt decideixo que tiro perque estic glaçat.
Se surt del poble amb un rampote i després de 300mtrs un altre. El Tourmalet té la fama que té perque és dur de collons (molt). Són 18km. a mitjana del 7.8%!!. Amb rampaco al km.3 del 13%!! que em va fer esbufegar per primer cop i trencar a suar (a 6 graus costa). vaig fent amb el 34/24 i posant el 27 als rampons. A mitjana de 10 i poc. Al km.7 s'arriba a Bareges i a la sortida la rampa del 11% té 800mts. Arribo a dalt just quan la furga m'atrapa després d'haver-se esperat als altres a Luz. Paro 5/7min. i aprovisiono de "polvitos"a l'aigua i gel. Tiro. Cap al km. 10 s'arriba a l'estació d'esquí amb un gran pàrquing (primer planer de 200mtrs.!!). Després amunt en ziga zagues al 8% i veig a en Quim i l'Oscar a prop seu. Els duc 1km. M'atrapen cap al 12/13 i en Quim li duu 1min. a l'Oscar. Tercer ve a 3/4min. en Figueras. jo faig la segona parada (de 30 segons només) per agafar aigua. En Figueras va cansat però molt millor que el dissabte. Arribarà al cim 3er. Ja al km. 15 i veient el cim, m'agafa en Jordi que va petadet. El segueixo 1 km. però després de la "paella" a 1.5km. de coronar, passo d'ell (el seu mínim de velocitat amb 39/24 és de 10/11 i el meu de 7/8 amb 34/27). Torno a parar a la senyal d'1km. (literalment m'apoio a la senyal) i tiro en 30 segons. Veig en Canaleta que ve darrera ha començat suau) i morint'me de dolor de cames arribo en unes 2 hores. A 30 segons en Canaleta i uns 7/8 minuts després en Ribot (màquina).
Fotos mogollón, al.legria a dojo, i ells a baixar en bici ( amb sprint al càmping (foto) i pals tot el camí). El boss en furga amb l'objectiu complert.
En fí, com diria aquella: "súper guaiii".
En farem més. val la pena.

P.D: A l'Esparreguera amb 52 tacos no el va passar ningú en tot el port i va baixar sobrat de l'hora trenta. MÀQUINA. Que tremolin a la Copa Catalana els Palomino i cia.