jueves, 13 de mayo de 2010

TOUR DE FLANDES 2o1o!

Tot va ser culpa d’en Jordi, que ens va passar el link de la pàgina web del Tour de Flandes per a cicloturistes. La data era el dissabte 03.04.2010, on es celebrava una marxa de 265 Km pel mateix recorregut (i els mateixos murs) que la cursa que l’endemà disputaran els corredors professionals.

Dit i fet, ens hi varem apuntar i vinga, cap a Bèlgica que tampoc està tan lluny...

El dissabte, doncs, a les 7.30

del matí varem sortir de la plaça del mercat de Bruges. Els organitzadors t’obliguen a passar pel carril bici (sí, a Bèlgica n’hi ha d’aquestes coses que a Catalunya són tan rares), fet que era una mica perillós anant amb grupets de cicloturistes. Els primers quilòmetres van a anar passant acompanyats de la típica climatologia belga: vent fred, pluja i humitat...

El més “divertit” va ser quan a partir del quilòmetre 130 varem topar-nos amb els primers murs...alguns asfaltats i d’altres amb llambordes. No són gaire llargs però sí explosius, entre ells el Koppenberg, Molenberg, Kapelmuur, ...fins a un total de 15. Va ser una decisió encertada dur tres plats; en algun mur amb les llambordes molles i fang entre elles, no era fàcil pujar-los sense posar el peu a terra.

Als últims murs, una colla de locals amb gerres de cervesa a la mà, t’animaven de manera molt efusiva, cosa que et donava forces per acabar de superar les últimes rampes.

Els avituallaments tenien la part negativa de la cua que havies de fer, on agafaves fred, però disposaven d’uns gofres i unes galetes de mel molt bones. Finalment, després de deu hores pedalant, varem arribar a Ninove. Amb en Jordi ens ho varem passar molt bé, però el millor del dia van ser les patates fregides i l’hamburguesa que ens varem fotre després d’arribar.

L’endemà tocava veure la sortida de la cursa dels professionals a la plaça del mercat de Bruges, i després d’un bon cafè, triar un mur on esperar per veure els corredors.

Varem veure passar la cursa de fèmines en un poble i per veure la dels homes varem triar el mur Leberg. L’afició que hi ha en aquest país al ciclisme és impressionant, a les cunetes del mur hi havia gent disfressada, bevent cervesa i copes de cava, amb banderes de Flandes...

Feia un vent molt fred, però va valdre la pena veure a pocs metres en Cancellara i en Boonen escapats....i com que on estàvem era un mur proper a meta, la resta de corredors van anar passant en grupets petits i alguns amb més cara de patiment que d’altres...

Del mur varem anar cap al poble on un garatge particular s’havia convertit en una sala amb una televisió gran i barra de begudes. Allí varem poder veure la resta de la cursa en directe que va guanyar en Cancellara després de deixar enrere a en Boonen al Kapelmuur.

En resum, el Tour de Flandes per a cicloturistes és una dura però més que recomanable experiència.